Gerçek zamanlı viskozite monotonluğu, bunker kalite doğrulamasının anahtarıdır

Giderek daha sıkı olan bunker düzenlemeleri, Gemi Sahiplerini ve Bunker Tedarikçilerini sorumluluk ve mülkiyet gibi kelimeleri anlamalarını yeniden düşünmeye zorlamaktadır. Bunker anlaşmazlıklarının ardından, tahkim işlemleri, düşük kaliteli bunkerlerden kimin sorumlu olduğunu belirleyene kadar limanda tutulması nadir değildir. Sığınak Tedarikçileri, "transit malların" kalitesinin sorumluluğunu üstlenme konusunda isteksizdir ve deniz dünyasında toplama yükümlülüğü kültürü ile, Gemi Sahipleri / İşletmecileri için teslimat sırasında alt-standart sığınağı tanımlamak hiç bu kadar önemli olmamıştı.

 

Bunker kalitesini doğrulamak için, gemi operatörleri geleneksel olarak işleme koyulması birkaç gün sürebilecek bir numunenin testine güvendiler. Örnekleme yaklaşımının sınırlamaları açıktır. Örnek temsilcisi mi? Gerçekten homojen olmayan bir sıvıyı büyüklüğünün milyonlarca katı kadar yansıtabilir mi? İşlem güvenilir ve kurcalamaya karşı korumalı mı? Bilgi ne zaman ve nerede gerekli olduğunda mevcut mu? Pacific Gulf Marine tarafından işletilen MN TANABATA'dan Baş Mühendisi John Duke, "Düşük kaliteli deniz bunkerleri ile ilgili konular, gemi sahiplerini, yanıt süresini azaltırken daha doğru sonuçlar veren teknolojilerden yararlanmaya zorladı" yorumunu yaptı.

Deniz yakıtlarının kalitesini belirleyen bir takım özellikler var, ancak ana parametre viskozite. Her bir bunker sınıfı, 50 ° Santigrat'ta test edilen belirli bir viskozite ile belirtilir. Bir bunker yükünün bir rafineri rafinerisinde üretilip üretilmediğinden veya harmanlanmasından bağımsız olarak, şartnamenin birkaç (cSt) Centistokes içinde olması beklenmektedir. Gerçekte, bunker yükleri spesifikasyondan oldukça farklı olabilir ve nadiren homojendir. Spesifik olmayan bunkerlerin nedenleri, insan hatası ve bozulmasından orijinal üründe bulunan karışımın kararsızlığına kadar değişmektedir. Çoğu durumda tedarikçi, son kullanıcı kadar sistemin kurbanıdır.

Karışımların viskozitesinin neden yükten yüke değişebileceğini anlamak, bulmacanın yalnızca bir parçasıdır. Değişken viskozite sonucu ne olduğunu anlamak başka bir şeydir. Değişken sınıftaki bunkerler aynı depolama tankında depolandığında katmanlar oluşturur. Sonuç olarak, bir viskozite ayar noktasını korumak için, değişken bunkerler arasındaki bir ara birim yakıt yağı pompası emişiyle karşılaştığında, bunker viskozitesinin sert değişikliklerine tepki vermek için akaryakıt yanma kontrol sistemleri gerekir. (Farklı IF0120 yüklerinin bir örneğini görüntülemek için aşağıdaki grafiğe bakınız). Grafik, grafikte "A" ve "B" Yükleri olarak belirtilen IF0120'nin katmanları arasında önemli bir viskozite değişimini göstermektedir. Viskozitedeki değişiklik, 30 cSt Viskozite Ayar Noktasını korumak için yakıt sıcaklığının 240 ° F'den 200 ° F'ye düşürülmesini gerektirmiştir. Operatör yalnızca tipik Yakıt Yanma Eğrileri'nden elde edilen teorik bir Sıcaklık Ayar Noktasına güvenirse ne olacağını düşünün. Brülör uçları daha sık kirlenir ve emisyonlar olumsuz yönde etkilenir.

Viskozite izleme ve kontrol için çözümler sağlamada lider olan Cambridge Viscosity Inc. (CVI), deniz bunkerlerinin gerçek zamanlı izlenmesi için bir çözüm geliştirmiştir. CVI, 1984'teki kuruluşundan bu yana Ağır Akaryakıt Viskozite Kontrolü ve Bunker Karışımı Viskozite Kontrol sistemleri sağlıyor. Cambridge, VISCOpro 2000'in gerçek zamanlı viskozite sağlamak için sıralı bir sensör ve mikroişlemci teknolojisini kullanan bir bunker-izleme sürümünü piyasaya sürdü. Bunkering işlemleri sırasındaki veriler. Cambridge VISCOpro 2000 sığınağı monitörü, sığınak izleme sistemi gerektiren tüm yeni inşaatlar için Hamburg’un JJ Sietas KG Schiffswerft tersanesi tarafından desteklenmektedir. Martechnic GmbH Enerji Danışmanı Ernst Thone, “Artan maliyet ve azalan akaryakıt kalitesiyle, akıllı alıcılar artık daha fazla ve daha fazla kalite doğrulaması talep ediyor. Bunker monitörü, teslim edilen her tondaki her litreyi temin edebilir”, diyor.

Bu ayın başlarında, CVI yeni bir özellik ve gelişmiş bir kullanıcı arayüzü sunan VISCOpro yazılımının en son sürümünü (sürüm P1.08.9) piyasaya sürdü. Özelliklerden bazıları şunlardır:

Minimal kullanıcı girişi gerektiren aerodinamik menüler
Saybolt Seconds Universal (SSU) ve Centistokes (cSt) ve Centipoises (cP) ünitelerinde görüntülenen viskozite
Sensörün kendi kendini temizlemesi
Maksimum Çalışma Sıcaklığı 190 ° C'den 370 ° C'ye yükseltildi
 CVI, elektromanyetik kuvvet ile bir sıvı numunesi içinde yukarı ve aşağı zorlanan paslanmaz çelik bir piston olan, yalnızca bir hareketli parça ile çalışan hem proses hem de laboratuvar viskozimetrelerinin eksiksiz bir hattını sunar. Basit bir tasarım sayesinde Cambridge viskometreler son derece hassastır, montajı kolaydır ve nispeten bakım gerektirmez.

Maersk Line Ltd, NOL / American President Lines / ASM, Westfalia Separators, General Motors ve GE Power Systems gibi şirketlerle binlerce CVI viskozimetresi kuruldu.

 

İlk olarak Mayıs 2003 tarihli World Bunkering dergisinde yayımlanan bu makale, USCG Lisanslı Deniz Mühendisi, Cambridge Viscosity Deniz ve Enerji Bölümü Eski Müdürü Joseph N. Hood tarafından yazılmıştır.

İlgili Ürünler

     Teklif / Bilgi İste