SAF - Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı

Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı


Havacılık endüstrisi, minimum çevresel etki ile maliyet açısından rekabetçi, yüksek verimli jet yakıtı üretmek için sürdürülebilir çözümler geliştirmeye kararlıdır. Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya Pasifik'teki ülkeler şu anda sürdürülebilir havacılık yakıtı kullanımını zorunlu kılacak yönergeler geliştirmede farklı aşamalardadır. Bugün, küresel havacılık endüstrisi, insan kaynaklı tüm CO2 emisyonlarının yaklaşık %2'sini üretmektedir. Sürdürülebilir havacılık yakıtına geçiş, 2030 yılına kadar havacılık emisyonlarını %20'ye kadar azaltmaya yardımcı olabilir ve havacılık endüstrisinin yeterli bir sürdürülebilir havacılık yakıtı tedariği ile petrol yakıtlarından net sıfır emisyon elde etmesini mümkün kılabilir ve 2) sürdürülebilirliğin sağlanması havacılık yakıtı, geleneksel petrol bazlı jet yakıtı ile maliyet açısından rekabetçidir.

Meydan okuma

Ticari bir uçakta ilk SAF (sürdürülebilir havacılık yakıtı) test uçuşu 2008 yılında gerçekleşti. O zamandan beri 400.000'den fazla ticari uçuş SAF'ı çeşitli harmanlanmış oranlarda kullandı.
Havacılık endüstrisinin jet yakıtlarının onayı için katı standartları vardır. Kullanım için onaylanmak için SAF'ın belirli ASTM özelliklerini karşılaması gerekir. Bu yazının yazıldığı tarihte, daha fazlası oylama sürecinde olmak üzere SAF üretmek için onaylanmış dokuz yol vardır:

1. Fischer Tropsch (FT), [D7566 Annex 1]
2. Hydroprocessed Esters and Fatty Acids (HEFA), [D7566 Annex 2]
3. Synthesized Iso-Paraffins (SIP) from fermented sugars, [D7566 Annex 3]
4. Fischer Tropsch with aromatics, [D7566 Annex 4]
5. Alcohol to Jet from Ethanol or Isobutanol, (AtJ), [D7566 Annex 5]
6. Catalytic Hydrothermolysis (CHJ), [D7566 Annex 6]
7. Hydroprocessed Hydrocarbons, Esters, and Fatty Acids (HC-HEFA) from algae, [D7566 Annex 7]
8. Co-Processing with FT hydrocarbons, [D1655 Annex 1.2.2.1]
9. Co-Processing with triglycerides, [D1655 Annex 1.2.2.2]

 

Uygunluk kanıtı tamamlandıktan sonra, çoğu SAF, %50'ye varan oranda geleneksel jet yakıtı ile karıştırılabilir ve geleneksel jet yakıtında olduğu gibi tüm kalite testleri tamamlanır. Karışım daha sonra Jet A veya Jet A-1 olarak yeniden sertifikalandırılır. Bu noktada, geleneksel jet yakıtı ile aynı şekilde işlenebilir ve SAF'ın mevcut yakıt ikmali altyapısında kullanımını kolaylaştırır.

 

PAC, Havacılık Yakıtları için Uygunluk Kanıtı Sağlıyor

PAC, temel analiz, fiziksel özellikler, yakıt bileşimi ve gaz kromatografisi dahil olmak üzere havacılık yakıtları için endüstride kanıtlanmış ve ASTM uyumlu çözümlerle kapsamlı bir ürün portföyü sunar. Havacılık için uzun bir çözüm geçmişine sahip olan PAC, her iki geleneksel jet yakıtı için de sıkı test gereksinimlerini karşılar.
yanı sıra genişletilmiş gereksinimleri olan sürdürülebilir havacılık yakıtları.

 

 

Talimat kapsamında yer alan tüm uçak işleticileri uluslararası Türkiye kalkışlı uçuşlarda;

a) 2025 ve 2026 yılları için %1

b) 2027 yılı için %2

c) 2028 yılı için %3

ç) 2029 yılı için %4

d) 2030 yılı için %5

 oranlarında jet yakıtına SAF karışımı kullanmak zorundadır.

ElemeNtS Azot, Kükürt & Halojen Analizörü ASTM D4629, ASTM D5176, ASTM D5453
JFA-70Xi: Jet Yakıt Analizörü : Donma, Vizkozite, Yoğunluk - DEF STAN 91-91
JFTOT IV Jet Yakıtı Termal Oksidasyon Analiz Cihazı

     Teklif / Bilgi İste